Sötét Vadászok
A világ minden részéről érkező veszedelmes alakok, bérgyilkosok, fejvadászok hatalmi szövetkezete, melynek főbázisa Odina szigete. A tagok minden jól fizető ajánlatot elfogadnak, ha egy tárgy vagy személy ellopásáról, netán meggyilkolásáról van szó. Emiatt gyakran gonoszként szerepelnek a köztudatban, ami teljességgel érthető is, lévén többnyire valóban élvezik a pusztítást. Vezetőjük egy réges-régi időkből való hatalmas lény, akit csak úgy neveznek, „az Árnyékos”, mivel valódi nevét a történelem rég elfeledte, sőt talán ő maga is. Az Árnyékos erődje igen különös: a vezér gondolataira képes megváltoztatni a szerkezetét, a lépcsőket, falakat, folyosókat. Egy régóta sztázisban lévő Toát is tartanak itt felfüggesztett életműködésekkel. Az épületet nemrég porrá omlasztotta Pohatu Nuva, egyfajta időzített bombaként működő erőhasználattal. A Vadászok jelenleg az erőd felépítésével foglalkoznak.
Ismert tagok (az alábbi listában szereplő magyar nevek rajongói fordítások; az eredeti nevek utánuk következnek):
- az Árnyékos (the Shadowed One) – könyörtelen vezér
- Sentrakh – az Árnyékos élőhalott testőre
- Lariska – akrobatikus női Sötét Vadász, kinek egyik levágott karját robotkar helyettesíti
- Voporak – Sidorak és Krekka szigetének egykori, mára mutáns ura, ki képes érzékelni a Vahi Kanohi maszk használatát, valamint mindent évezredekkel megöregíteni, ami a közelében van
- Nidhiki – egykori áruló Toa, később rovarszerű lénnyé mutálódott Sötét Vadász, akivel Makuta végzett 1001 éve, így elindítva egy máig tomboló háborút a Sötét Vadászok és a Makuta Testvérisége között
- Krekka – Nidhiki félszemű és féleszű társa, aki ugyanakkor lelte vesztét. Hírhedt a rajongók körében, mint az egyik legostobább lény valaha
- A hat Piraka: Zaktan, Avak, Hakann, Thok, Reidak és Vezok (bizonyos tekintetben Vezon is) – hat Skakdi, akik elkóboroltak a Sötét Vadászoktól nagyobb zsákmányok reményében. Az Élet Maszkja megszerzésére tett kísérletük kudarcot vallott, és a Voya Nui alatti vizek hatására, melyek a Verembe is beömlöttek, mutánssá váltak. A testi változások eredményeként elvesztették testeiket, és puszta fejből és kígyószerű gerincből állnak. Miután összecsaptak a Mahri Toákkal, Axonn, Voya Nui szigetének védője fogságba ejtette őket, és valószínűleg kihallgatás elé állítja őket Mata Nui Rendje. Vezon, aki valójában Vezok részét képezi (a Fúzió Lándzsájával történt baleset miatt jött ki testéből) valahol szabadon kószál. Legutóbb a Voya Nuit Mahri Nuival összekötő kővezetékben látták, ahol Zyglakok kapták el. Annyi bizonyos, hogy elmenekült tőlük, de miután a kővezeték megsemmisült és Voya Nui szigete eredeti helyére zuhant, sorsa kétségesnek tűnik
- Légleső (Airwatcher) – még Krekkánál is százszor ostobább szárnyas Vadász
- Amphibax – kétéltű Sötét Vadász, egykor az Ehlek nevű Barraki seregének tagja, ma a Pirakák után küldött kém
- Ősi (Ancient) – az egyik legősibb Vadász, a szervezet alapító tagja
- Rohamozó (Charger) – egy ismeretlen módon Sötét Vadásszá változott Kane-Ra bika, aki még mindig úgy gondolkodik, mint egy vadállat és a szaga is ahhoz hasonló
- Bűvész (Conjurer) – matorán népét a technológia vívmányaival elbűvölő, vizet utáló egykori uralkodó, akinek telekinetikus erői vannak
- Sötétség (Darkness) – az Árnyékost folyamatosan követő Vadász, aki a megfelelő alkalomra vár, hogy a vezért lemészárolva maga ülhessen a trónra
- Pusztító (Devastator) – egy magát homokká változtatni képes lény, aki, legalábbis saját elmondása szerint, még többszáz erővel rendelkezik
- Lakozó (Dweller) – egy Metru Nuiban elhelyezett Sötét Vadász, aki egy évezrede figyeli a várost. Legújabb feladata Takanuva, a Fény Toája megölése
- Eliminátor (Eliminator) – Nidhikivel és Krekkával együtt küldték Metru Nui városába, hogy egyenként legyilkolja a Makuta által „küldetésekre” küldött Toákat. Ma azzal foglalkozik, hogy elpusztítsa a kudarcot vallott Sötét Vadászokat
- Tűzdracax (Firedracax) – régen matorán volt, aki energizált protodermiszbe esett
- Gyűjtő (Gatherer) – szintény matorán volt előző életében, ma egy páncélzatát egyre gyarapító Sötét Vadász. Jelenleg egy titokzatos harmadik frakcióról keres információt
- Gladiátor (Gladiator) – Sidorak és Krekka szigetének egyik harcos látványossága, aki most annak a pletykának jár utána, hogy a halott Sidorak népe a Visorak hadsereg felállításán dolgozik
- Őrködő (Guardian) – azon Sötét Vadászok „elhallgattatója”, akik mások fogságába estek
- Hordika Sárkányok (Hordika Dragons) – Visorak pókokon végzett kísérletek eredményei, akik a kifizetetlen pénz behajtásának feladatát teljesítik
- Kraata-Kal – Makuta által erős páncéllal ellátott, átváltozott, intelligens Kraata féreg
- Leselkedő (Lurker) – Makuta halálának utánajáró karmos, tüskés Sötét Vadász
- Utánzó (Mimic) – mozdulatokat leutánozni képes Vadász
- Kegyenc (Minion) – évezredek óta szótlan Sötét Vadász, érdekes információ birtokában
- Fantom (Phantom) – népe rajta kísérletezett, próbálva védelmezővé változtatni, ám elfordultak tőle, és a Vadászoknál kötött ki
- Méreg (Poison) – méreggel bíró, matorán gyűlölő lény
- Eredeti (Primal) – csakis a legnagyobb eredményt nyújtó küldetésekre indul, igazságérzéke pedig nem kis bosszúságot okoz az Árnyékosnak, egyetlen szerencséje, hogy hasznavehető
- Prototípus (Prototype) – egy Föld Toa és Tűz Toa keveredéséből létrejött szörnyszerű lény
- Romboló (Ravager) – erős, mérgező faroktüskés Vadász, akinek nincsenek emlékei előző életéről
- Barbár (Savage) – egy Toa Hordika (fél-állat), aki felett bestia oldala uralkodik
- Kereső (Seeker) – a Hagah Toák ő előle lopták el a Fény Maszkját, és emiatt kirúgták a Makuta Testvériségéből, azóta a Rahagákká változott Toákat próbálja felkutatni, persze az Árnyékos gondoskodik róla, hogy erre ne legyen képes
- Csöndes (Silence) – hangtalanul lopakodó, Roodaka által mutált Sötét Vadász
- Forgó (Spinner) – szemével szédülést okozó Vadász, korábban egy Levegő Toa
- Földalatti (Subterranean) – egy onu-matorán, aki valahogyan jelenlegi, szörnyszerű formájába alakult, miután ráomlott a Metru Nui-beli Archívum egy részlege
- Nyomász (Tracker) – egy történetét folyton másképp elmesélő Sötét Vadász, aki jelenleg Zakaz Makutáját próbálja lenyomozni
- Triglax – egy olyan Vadász, aki hajlamos a jutalmai egy részét magánál tartani
- Eltűnő (Vanisher) – önfejű Sötét Vadász, kiről az Árnyékos azt gondolja, a Makuta Testvériségének ügynöke. Ez okból egy másik Vadászt küldött utána megfigyelésre, s egy harmadikat, aki az előbbi kettőt felügyeli
- Bosszú (Vengeance) – Lhikan Toa legyőzöttje. Miután megtudta, hogy Makuta végzett Lhikannal, úgy döntött, hogy most inkább a halottnak hitt Makutát próbálja ténylegesen megölni
- Árnyéklopó (Shadow Stealer) – az Árnyékos kivégzésére kész ex-Sötét Vadász, aki első küldetése után Odina szigete felé tart vissza, hogy elintézze őt
- Zsarnok (Tyrant) – egy harc során a tengerbe esett, és azóta nem látott Sötét Vadász
- ismeretlen, mások alakját fölvenni képes Sötét Vadász
- egy „magas, sovány, szárnyas lény”, akit maga az Árnyékos bomlasztott atomjaira
Szövetségesek:
- Rahi Nui – förtelmes, hatalmas erővel bíró, mutáns Rahi fenevad
- a feljegyző – egy furcsa lény, aki az Árnyékos minden tettét és szavát feljegyzi
- Roodaka – nő Vortixx, a Visorak sereg egykori alkirálynője, aki a jelenlegi háború alatt mind a Sötét Vadászok, mind a Makuta Testvérisége oldalán folytatott kémkedést. Ám most, hogy az Árnyékos rájött erre, felkérte a hat Toa Nuvát a kivégzésére. Ők azonban nem tennének ilyet, ellenben felajánlották a segítségüket az övéért cserébe. Roodaka így visszaváltoztatta a hat Rahagát Hagah Toákká, akiket többezer évvel ezelőtt is ő változtatott előbb említett alakjukba.
- Sidorak – a Visorak sereg halott királya, aki egy alkalommal megpróbált belépni a Sötét Vadászok közé, azonban első küzdelmét rögtön elvesztette az egyik harcos Vadász ellen, ezért sosem vették fel
Szabályai:
- Minden küldetés sikerrel végződjön. Az Árnyékos nem tűr kudarcot. Ne bízzuk kívülálókra a feladatot, ha attól az értékes és bizalmas információ birtokába juthat (bizonyítja e szabály érvényességét az atomjaira hullott szárnyas Vadász is). Az Árnyékos informálása nélkül nem indulhatunk küldetésre.
- Minden küldetésen összeszedett, hasznavehető, előnyös képességekkel bíró élőlény és személy a Sötét Vadászok tulajdonává válik.
- Minden jutalom, legyen az bármilyen tárgy, az Árnyékost illeti. Aki magának akarja megtartani az egészet vagy egy részét, az következményekkel számolhat; például: végtagok eltávolítása.
- Aki egyszer Sötét Vadász, az mindörökre az marad. Aki el meri hagyni a szervezetet, nem marad sokáig életben.
Alkalmazói szabályok:
- Minden feladatnak legyen értelme és ha teljesítve van, a Sötét Vadász kapja meg érte a neki (pontosabban az Árnyékosnak) járó jutalmat.
- Tilos a Sötét Vadászok megölése. Aki így tesz, az számíthat az Árnyékos látogatására. Amikor Makuta végzett Nidhikivel és Krekkával, beindult egy még máig is tartó háborúskodás.
wikipedia.hu |