Glatorian-Egy új világ
Glatorianok
A Glatorian a harcosok népe, olyan harcosoké, akik a faluért küzdenek, és cserébe ételt, fedelet, felszerelést és más jutalmakat kapnak. Ha két falu között vita támad, mindkettő küld egy Glatoriánt, hogy harcoljon értük az arénában. A győztes Glatorian a faluja számára megnyeri azokat a jogokat, amelyek miatt kitört a veszekedés. Például, ha Iconox és Tesara ugyanazt az oázist szeretné megszerezni, Gresh és Strakk mérkőzésének eredménye dönt. Ha Gresh győz, Tesara lesz az oázis birtokosa. Ezt a rendszert azért találták ki, hogy ne legyenek háborúk a falvak között.
A Glatorian népességet alkotó lények nem azonosak az Agorival. Sokan közülük korábbi háborúk veteránjai, jól képzett harcosok és taktikusok. Egy ügyes Glatorian ugyan olyan jól használja a kardot és a bárdot, mint a Thornax indítót. Ennek ellenére a Glatorian szinte mindig gyakorlatozik, és új mozdulatokkal kísérletezik, hogy kipróbálja az arénában.
Természetesen, a Glatorian az arénában való csatázás mellett mással is foglalkozik. Megvédik saját falujukat a csontvadászok, vagy a sivatagi lények támadásaitól, néha kereskedelmi karavánokat kísérnek, sőt (ha igazán jól megfizetik őket), még víz vagy más felkutatására is vállalkoznak. Néhány Glatorian elhagyta ezt a rendszert, és a pusztában banditaként él - másokat pedig az arénában elkövetett bűneik miatt száműztek.
Bár a Glatorian bármelyik falunak dolgozhat, legtöbbjük választ magának egyet, és élete nagy részében ott is marad. A falulakók dönthetik el, hogy melyik Glatoriánt melyik mérkőzésre küldik, vagy meg akarnak-e tartani egyáltalán egy bizonyos Glatoriant. Azt a harcost, aki túl sok csatát veszít, lefokozhatják, és csak kevésbé fontos viták esetén küldik harcba, de akár a faluból is elküldhetik.
Bár a Glatorian világ veszélyes, mégis van néhány szabály, amelyet be kell tartani az arénában. Vesztes ellenfél megütése, vagy a vesztesnek a vesztés után az ellenfél megtámadása komoly kihágásnak minősül. Annak az ellenfélnek a megöléséért, aki már megadta magát, száműzetés jár. Pénz elfogadása egy másik falutól egy küzdelem elvesztéséért, szintén a pusztába való száműzéssel jár.
Agori
Az Agori Bara Magna legnagyobb lélekszámú népe. Míg a Glatorian csatára készül, az Agori minden mást elvégez a falvakban, amire a túléléshez szükség lehet: műveli a földet, erőforrásokat gyűjt be, kereskedik, javít, gyógyít, stb.
Bár minden Agori más, mégis vannak közös vonásaik. Legtöbbjük szorgosan dolgozik, mert ez a világ ezt követeli meg. Jól alkalmazkodnak a változásokhoz. Hajlamosak a durvaságra és a cinizmusra is. Világukat látszólag javíthatatlanul tönkretették 100 000 évvel ezelőtt, és kevesen hiszik, hogy ennél jobb is lehet.
Hat ismert Agori törzs van: az Iconox jégtörzs, a Vulcanus tűztörzs, az Atakus kőtörzs, a Tesara dzsungeltörzs, a Tajun víztörzs és a homoktörzs. A kőtörzs viszonylag új jövevény, a Skrallokkal együtt vándoroltak délre. A homoktörzs, amelyet “Zesk” néven is ismernek, közel állati szintre esett vissza és csak egyszerű, durva nyelvet használ. Nem kereskednek más falvakkal, és nincs is kapcsolat velük, és kint maradnak a pusztaságban. A Zesk törzsről azt tartják, hogy nagy veszélyt jelent az utazókra.
Bár az Agori főként a Glatoriánra bízza a védelmet és a küzdelmet az arénában, sok falulakó harcolni is képes. Különleges páros mérkőzések is vannak az arénákban, ahol egy Glatorian és egy Agori fog össze a falujáért. Az Agori fő feladata ezekben a harcokban az akadályozás, a Glatorian megvédése a Thornaxtól.
Az ismert Agori többek között Raanu, Atakus, Berix, Tarduk és Metus.
bionicle.com/hu |